Ar pakankamai dėmesio skiriama prekių ir paslaugų sąrašui?​

Prekių ženklo sėkmingam egzistavimui reikalingas ne tik vartotojo dėmesį patraukiantis žymuo, bet ir pati prekė ar paslauga, kuriai žymėti prekių ženklas ir buvo sukurtas bei įregistruotas. Kitais žodžiais tariant, turint „gražų logo“ reikia protingai numatyti ir kas juo bus žymima. Šioje vietoje pastebim dar vieną klaidą – skiriamas nepakankamas dėmesys prekių ir paslaugų sąrašui

Nicos klasifikatorius. Kas tai?

Registruojant prekių ženklus, praktikoje dažniausiai naudojamas taip vadinamas Nicos klasifikacijos prekių ir paslaugų sąrašas. Tai prekių ir paslaugų klasifikavimo Europos Sąjungos prekių ženklų paraiškose sistema, kurią sudaro 45 klasės. 1–34 klasės skirtos prekėms, o 35–45 klasės – paslaugoms. Stebint kaip dažnai praktikoje prekių ir paslaugų sąrašas „nuvertinamas“, peršasi prielaida, kad prekių ženklo savininkas nepakankamai supranta prekių ir paslaugų sąrašo reikšmę, didžiausią dėmesį sutelkdamas į patį prekių ženklo vaizdą. Tuo tarpu kilus ginčui dėl ženklo panašumo ar tapatumo, visada lyginami ne tik ginče dalyvaujančių prekių ženklų panašumas ar tapatumas, bet ir prekių ar paslaugų, kurioms ženklai yra skirti žymėti, tapatumas ar panašumas.  

(Ne)aiškus prekių ir paslaugų sąrašas

Jei prieš įregistruojant prekių ženklą „namų darbai“ nebuvo tinkamai atlikti, kilus teisiniam ginčui gali būti sudėtinga tokį ženklą apginti dėl neaiškaus ar netinkamai pasirinkto prekių ir paslaugų sąrašo. Tokios situacijos praktikoje gana dažnos.

Dažniausios klaidos prekių ir paslaugų sąraše

  1. Prekių ženklo savininkas prekių ženklą įregistravo vienai veiklai. Vėliau veiklos sritys išsiplėtė, o prekių ženklas naujoms veiklos įregistruotas nebuvo. Taigi šios naujos veiklos sritys prekių ženklo suteikiamos apsaugos veikiausiai neturės. 
  2. Pamirštama nurodyti tam tikras prekes ar paslaugas. Pavyzdžiu galėtų būti baldų gamybos/prekybos įmonė, kuri šalia baldų gamybos ir prekybos papildomai už atskirą užmokestį teikia baldų projektavimo/dizainerio paslaugas. Tačiau pastarosios paslaugos į prekių/paslaugų sąrašą lieka neįtrauktos. Arba iš sąrašo pasirenkami įvairūs baldai, o kilimai, veidrodžiai, šviestuvai, gobelenai „pasimiršta“.
  3. Nėra suprantamas skirtumas tarp paslaugų, kurios teikiamos už užmokestį kitiems asmenims, ir „vidinių“ įmonėje atliekamų paslaugų. Pavyzdys: buhalterijos tvarkymas už užmokestį tretiesiems asmenims ir pačios įmonės buhalterijos tvarkymasis. “Perteklinis” prekių ir paslaugų įsirašymas gali pabranginti ir prekių ženklo registracijos kainą, kadangi mokestis skaičiuojamas už kiekvieną pasirinktą prekių/paslaugų klasę. Be to, padidina ginčo riziką su trečiaisiais asmenimis: turint nepagrįstai platų prekių ir paslaugų sąrašas, didesnė rizika susilaukti protenzijų.
  4. Paslaugos ir prekės apibūdinamos pernelyg abstrakčiai. Pavyzdys: pasirenkama didmeninė/mažmeninė prekyba, tačiau neišvardinama kuo prekiaujama. Toks pasirinkimas pagal dabartinę praktiką turėtų būti pripažįstamas per plačiu ir nepakankamu).
  5. Paslaugos ir prekės apibūdinamos pernelyg siaurai. Jei teikiate kirpimo paslaugą, turite galimybę iš Nicos klasifikatoriaus pasirinkti „vyrų kirpyklų paslaugos“ ir/arba „grožio salonų paslaugos“ ir/arba „plaukų stilistų ir kirpėjų paslaugos“ ir pan. Neapgalvotas prekių ir/arba paslaugų susiaurinimas gali lemti, jog tam tikra Jūsų vykdoma veikla galimai liks neapsaugota prekių ženklu.

Patarimas

  1. „Susiaudituoti“ šiuo metu įmonėje teikiamas paslaugas (parduodamas prekes), kurias ketinama žymėti prekių ženklu.
  2. Turėti omenyje, kad prekių ženklas registruojamas 10 metų. Todėl vertėtų iš anksto numatyti ir veiklas, kurias numatoma vykdyti ateityje. Prekių ženklo registracijos „išplėsti“ papildomoms prekėms ir paslaugos nėra įmanoma.
  3. Atlikti Jums priklausančių seniau įregistruotų prekių ženklų patikrą, įvertinant kiek prekių ženklas atitinka dabartinę įmonės veiklą bei, ar dabar naudojamas ženklas atitinka įregistruotąjį. Praktikoje dažnos  situacijos, kai per kelis dešimtmečius nuo įregistruotojo prekių ženklo yra stipriai nukrypta. Galbūt verta pagalvoti apie prekių ženklo naująją registraciją?.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *