APIE PREKIŲ ŽENKLŲ PANAŠUMĄ

Vertinant prekių ženklų panašumą, vadovaujamasi vizualinio, fonetinio ir semantinio panašumo kriterijais. Prekių ženklų panašumas pripažįstamas esantis tada, kai yra tikimybė, jog dalis visuomenės gali suklysti dėl prekės ar paslaugos kilmės. Visuomenės suklaidinimo tikimybė preziumuojama vertinant iš vidutinio vartotojo požiūrio, kuris yra nei pernelyg atidus, nei pernelyg nerūpestingas.

Neregistruotinas prekių ženklas?

Trumpai apžvelkime ESINT (Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybos) parengtą Bendrąją praktiką, susijusią su skiriamojo požymio nustatymu.  Bendriniai pavadinimai negali būti savarankiškais prekių ženklais Tam, kad žymuo būtų įregistruotas prekių ženkl, jis turi turėti bent minimalų skiriamąjį požymį, kuris leistų atskirti vieno asmens prekes/paslaugas nuo kito subjekto prekių/ paslaugų.  Pagal Prekių ženklų įstatymą prekių ženklais negali …

Neregistruotinas prekių ženklas? Read More »

Turiu domeną ir prekių ženklo registracija man nereikalinga?

Dažniausiai į klausimą „Kodėl neregistravai (neregistruoji) prekių ženklo?“, išgirstame šabloninį atsakymą „man nereikia, juk turiu domeną“. Domeną, įmonės pavadinimą, FB profilį ir pan. Ar tikrai? Originalus ir banalus. Saugomi vienodai? Pripažinkim – domenai būna įvairūs. Originalūs ir netikėti. Banalūs ir nuvalkioti. Kaip manote, ar jie bus saugomi vienodai?   Domeno apsaugos problematika yra tame, jog …

Turiu domeną ir prekių ženklo registracija man nereikalinga? Read More »

Ar pakankamai dėmesio skiriama prekių ir paslaugų sąrašui?​

Prekių ženklo sėkmingam egzistavimui reikalingas ne tik vartotojo dėmesį patraukiantis žymuo, bet ir pati prekė ar paslauga, kuriai žymėti prekių ženklas ir buvo sukurtas bei įregistruotas. Kitais žodžiais tariant, turint „gražų logo“ reikia protingai numatyti ir kas juo bus žymima. Šioje vietoje pastebim dar vieną klaidą – skiriamas nepakankamas dėmesys prekių ir paslaugų sąrašui Nicos klasifikatorius. …

Ar pakankamai dėmesio skiriama prekių ir paslaugų sąrašui?​ Read More »

Ankstesnės teisės

Intelektinės nuosavybės teisėje dažnai vartojamas terminas „ankstesnės teisės“. Šis terminas reiškia principą „tas, kas pirmesnis“. Principas „tas, kas pirmesnis“ nėra absoliutus ir gali būti paneigtas (dažniausiai „ankstesnės teisės“ paneigiamos nustačius ankstesnių teisių turėtojo nesąžiningumą). Tačiau bendrąja taisykle visgi išlieka „tas, kas pirmesnis“. Todėl prieš pradedant prekių ženklo registraciją, būtina pasitikrinti, ar naujai sukurtas prekių ženklas …

Ankstesnės teisės Read More »

Prekių ženklo registracijos valstybinis mokestis

– Paraiškos įregistruoti prekių ženklą LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJOJE valstybinės rinkliavos dydis yra 180 Eur vienai prekių ir paslaugų klasei + 40 Eur už kiekvieną papildomą klasę. – Paraiškos įregistruoti prekių ženklą ES INTELEKTINĖS NUOSAVYBĖS TARNYBOJE rinkliavos dydis yra 850 Eur vienai prekių ir paslaugų klasei, + 50 Eur už antrą klasę, + 150 Eur už …

Prekių ženklo registracijos valstybinis mokestis Read More »